Førerkort kl. BE og B96

Optimal Trafikkskole AS

Førerkort kl. BE og B96

Kjører du lovlig med tilhenger? Mange kjøper seg for tiden ny og tyngre bil eller tilhenger, og da er det fort mulig at de tillatte totale vektene overstiger det maksimale av hva du kan trekke!

Vi tilbyr opplæring i kl. BE og kl. B96 inkl. lastesikringskurs.

Med kode B96 i tillegg til førerkort kl. B kan du kjøre bil med tilhenger som til sammen har en tillatt totalvekt på 4250 kg. Ved å ta minst 7 timers obligatorisk opplæring vil du få førerrett i kl. B96, uten å måtte ta oppkjøring.

Du kan når som helst oppgradere til kl. BE. Kl BE har den samme opplæringen som kl. B96, men for å få førerretten i denne klassen må du bestå en oppkjøring. Har du førerrett i kl. BE kan de tillatte totale vektene være opp til 7000 kg.

Boten du kan få for å kjøre ulovlig er ofte høyere enn kostnadene ved opplæringen. For ikke å snakke om konsekvensene om man forårsaker en ulykke.

Har du spørsmål eller ønsker å bestille opplæring på tilhenger? Da kan du kontakte oss på tlf: 90 86 86 50 eller legge igjen en beskjed ved å klikke på linken: Kontakt oss - Optimal trafikkskole - Din trafikkskole på Nesttun (tabs.no)

Er du usikker på hva du har lov å trekke? Sjekk i Statens vegvesen sin tilhengerkalkulator!

Tilhengerkalkulator | Statens vegvesen

Ta kontakt

Åpningstider

Vi er tilgjengelig på telefon og epost mandag til fredag 08 - 20